Založeno na prevenci a léčbě problémů tak, aby nemuselo dojít k vytržení zubu.

Záchovná stomatologie si klade za cíl zachovat zuby, aby nemusely být extrahovány, tj. vytrženy. Klade důraz na prevenci i šetrné řešení problémů. Navíc je řešení takové, aby byl výsledek plně funkční, mohlo se na zub kousat, a také estetický. Oprava vypadá zcela přirozeně.

Do záchovné stomatologie patří

Bezbolestné ošetření v zubní ordinaci je dnes již běžnou praxí.

Můžete si vybrat mezi místní a celkovou anestézií, podle vašich potřeb a přání.

Většina lidí spojuje návštěvu zubního lékaře s bolestí, proto ji odkládá. V našem centru zubní péče tomu tak ale není. Snažíme se minimalizovat stres a bolest, a aby pro vás bylo vyšetření co nejpříjemnější. V zubní ordinaci u nás nemusíte trpět!

Máme pro vás několik možností, jak zmírnit bolest a nervozitu spojenou se zubním ošetřením.

Nejčastěji používáme lokální anestézii, která „usmrtí“ zub. Znecitlivění se dosáhne aplikací injekce do blízkosti ošetřovaného místa. Velikost ošetřované oblasti určuje počet vpichů, které nejsou bolestivé, ale mohou být nepříjemné. Anestetikum zablokuje přenos bolesti do centra bolesti. Před podáním lokální anestézie není potřeba žádné přípravy.

Další možností je analgosedace, což je podání anestetika spolu s léky na utlumení pacienta. Po probuzení si pacienti zpravidla nevzpomenou na zákrok, protože spí. Před podáním analgosedace je potřeba několik hodin nic jíst ani pít, a po ní není možné řídit motorová vozidla.

Poslední možností je inhalace analgetika, které se vdechuje. Účinek nastupuje ihned a bolest se dokonale tlumí. Navíc se snižuje úzkost a zákrok je snáze zvladatelný.

Zubní kaz je nejčastějším chronickým onemocněním chrupu, které způsobují bakterie v ústní dutině. Toto onemocnění může vyvolat značné nepohodlí a v některých případech i vážné zdravotní komplikace.

Jak se zubní kaz vyvíjí?

Bakterie v ústní dutině se hromadí v zubním plaku a přeměňují cukry z potravy na kyseliny. Tyto kyseliny narušují sklovinu, což umožňuje bakteriím proniknout hlouběji a způsobit zubní kaz.

Symptomy zubního kazu

Zubní kaz se projeví až v pozdějších stadiích, nejčastěji bolestí zubů, reakcí na teplé, studené, kyselé potraviny atd. Pokud dojde k zánětu zubní dřeně, bolest je stálá.

Diagnóza a léčba zubního kazu

Zubní kaz lze diagnostikovat při prohlídce ústní dutiny nebo pomocí RTG snímku. Léčba zubního kazu závisí na vážnosti poškození. Časná stádia je možné řešit zvýšenou ústní hygienou, ozonovou terapií nebo infiltrací pomocí materiálu Icon, pozdější stadia se musí odvrtat a vyplnit.

Prevence zubního kazu

Důležitou roli hraje prevence, která spočívá v dokonalé ústní hygieně a pravidelných návštěvách stomatologa.

Estetická a kvalitní zubní výplň složená z fluoro-hlinito-křemičitého skla s vodným roztokem polyalkenoátové kyseliny

Skloionomerní cementy jsou přímé výplňové materiály. Tato směs tuhne pouze díky probíhající chemické reakci. Skloinomerní materiály je však také možné smíchat s pryskyřicí, která obsahuje fotoiniciátory a vytvrdit je i pomocí světelné reakce.

Výhody

Nevýhody