Prasklý zub je častým důsledkem trauma, vysokého stáří nebo kousání tvrdých potravin. Bez ohledu na příčinu je prasklý zub vážnou situací, která vyžaduje okamžitou lékařskou péči.

Symptomy prasklého zubu

Prasklý zub může způsobovat bolest při kousání, citlivost na teplotní změny a bolest při konzumaci sladkých nebo kyselých potravin. Pokud pocítíte některý z těchto příznaků, okamžitě se obraťte na svého stomatologa.

Léčba prasklého zubu

Podle závažnosti praskliny může ošetření zahrnovat výplň, korunku nebo kořenové ošetření. V některých případech, pokud je zub silně poškozen, může být nutné ho extrahovat a nahradit implantátem.

Proces léčby zahrnuje vyčištění praskliny a odstranění jakýchkoli infekcí. Následuje obnova struktury zubu pomocí výplně nebo korunky, které chrání zub před dalším poškozením.

Prevence prasklých zubů

Můžete snížit riziko prasklého zubu dodržováním dobré ústní hygieny, pravidelnými návštěvami zubaře a vyhýbáním se kousání tvrdých potravin.

Pro jakýkoliv akutní stav spojený se zuby i v případě, že je ordinace zubního lékaře již uzavřena.

Zubní problémy se mnohdy projeví velmi silně a akutně i mimo objednaný termín či pracovní dobu zubního lékaře. Pak je nutné navštívit zubní pohotovost.

Zubní pohotovosti se často nacházejí v nemocnicích, na stomatologických klinikách. Zde se vám dostane ošetření, které uleví od bolesti a zabrání možným komplikacím. Většinou se jedná o ošetření dočasné, o první pomoc.

K definitivnímu řešení problému pak musíte navštívit svého zubního lékaře.

Zubní pohotovost poskytujeme pouze po předchozí telefonické dohodě na telefonním čísle