Parodontální chirurgie je specializovaný zákrok zaměřený na léčbu onemocnění parodontu a obnovu zdraví dásní. Tato chirurgická procedura pomáhá zachovat pevné spojení mezi zuby a kostí a předchází pokročilým stádiím parodontitidy.

Problémy s parodontem

Onemocnění parodontu, jako je parodontitida, může vést k poškození dásní, ztrátě zubního spoje a v konečném důsledku ke ztrátě zubu. Příznaky parodontálních problémů zahrnují zánět dásní, krvácení při čištění zubů, bolestivost a ztrátu zubního vaziva.

Parodontální chirurgické postupy

Parodontální chirurgie může zahrnovat různé postupy, jako je parodontální plastika, parodontální regenerace, korekce recese dásní a chirurgické ošetření zubních kořenů. Tyto zákroky pomáhají obnovit zdraví dásní, odstranit infekci a posílit zubní spoje.

Rekonvalescence a péče po operaci

Rekonvalescence po parodontální chirurgii zahrnuje dodržování přesného plánu péče, včetně důkladné ústní hygieny, pravidelných kontrol u stomatologa a dodržování doporučené stravy. Správná péče je klíčová pro úspěšné zotavení a dlouhodobé zdraví parodontu.

Chirurgická parodontální terapie je speciální chirurgický zákrok na parodontu, který se zaměřuje na odstranění parodontálních chobotů a zlepšení celkového stavu vašeho chrupu.

V našem moderním centru zubní péče vám nabízíme komplexní péči v případě, že trpíte paradontózou. V první řadě se snažíme o konzervativní postupy, ale pokud je vaše onemocnění již v pokročilém stadiu, nabízíme vám chirurgickou terapii.

Paradentóza je vážné onemocnění závěsného aparátu zubů, které postupně poškozuje i kost, ve které jsou zuby ukotveny. První příznaky jsou bolest, otok a krvácení dásní, později může dojít i k vypadávání zubů. Naše odborné týmy jsou připraveny vám pomoci i v případě, že vaše onemocnění dosáhlo pokročilého stadia.

Chirurgická parodontální terapie nám umožňuje odstranit parodontální defekty a zánět způsobený poškozením kostní tkáně. Soustředíme se na obnovu funkce poškozených tkání a nahrazení poškozené tkáně, čímž posilujeme proces tkáňové regenerace.

Po chirurgické terapii můžeme vyvinout úsilí na zhotovení náhrad ztracených zubů, včetně implantátů, nebo umělé náhrady ustupujících dásní. V naší nabídce je také silikonová dásňová epitéza, kterou dokážeme vytvořit speciálně pro vás.

Zánětlivé onemocnění postihující závěsný aparát zubu. Může vést až ke ztrátě zubů.

Parodontóza je onemocnění závěsného aparátu zubu, tj. tkáně, která jej drží ukotvený. Onemocněním trpí až třetina osob kolem 40. roku. Se zvyšujícím se věkem počty pacientů rychle rostou.

Příčiny parodontózy

Příznaky parodontózy

Parodontitida se však netýká jen ústní dutiny, ale bakterie, které jsou za zánět odpovědné, mohou také způsobit infekci v jiných částech organismu. Nejčastěji jsou to infekce srdce, podílí se také na rozvoji a urychlení aterosklerózy, cukrovky atd. Je tedy nutné parodontózu řešit.

Chirurgický zákrok odstraňující měkké tkáně dásně.

Gingivektomie je zákrok, díky němuž se odstraní parodontální choboty či hyperplastické změny dásně (patologický nárůst objemu dásní, tj. zbytnění).

Parodontální choboty vznikají při pokročilé parodontitidě, kdy se dáseň (gingiva) odchlipuje od zubů. Vzniká tak „kapsa“ mezi zubem a dásní, která může mít různou hloubku. Platí, že čím hlubší kapsa je, tím vážnější je i onemocnění.

Pokud se nepodaří choboty odstranit konzervativní terapií, tj. ústní hygienou, přichází na řadu gingivektomie. Hyperplastické změny často vznikají vlivem farmakologické léčby.

Při gingivotomii je odstraněna část dásně. Zákroku se není nutné bát, chirurgické postupy jsou nahrazovány laserem či vysokofrekvenčním proudem. Tyto postupy jsou mnohem šetrnější.

Provádí se v lokální anestezii, rána nekrvácí a hojení probíhá velmi rychle. Komplikace jsou vzácné a je jim možné předejít ústní hygienou a využitím ústních vod.

Prevence a léčba problémů se závěsným aparátem zubu, tj. parodontem.

Parodontologie je součást zubního lékařství, která se zaměřuje na parodontózu a následky s ní spojené. V nejhorším případě totiž dochází ke ztrátě zdravých zubů.

Při zubních kontrolách či v rámci navštěvování zubní hygieny je potřeba kontrolovat, zda není přítomen zubní kámen a ten odstraňovat. Je totiž zdrojem bakterií, které narušují dásně, závěsný aparát zubu a dále způsobují i úbytek kosti, v níž je zub usazen. To vede k zánětům dásní a okolních tkání, viklavosti zubů a jejich vypadnutí.

V rámci parodontologie se tedy řeší přítomnost plaku a zubního kamene, léčí se záněty dásní a okolních tkání, provádí se ošetřování parodontálních chobotů či v případě nutnosti i parodontální operace.

Parodontologie si klade za cíl předejít problémům a ztrátě zubů.